تبلیغات
ماشین و.....

نمایشگاه اسن 2012

تاریخ : 04:16 ب.ظ | جمعه 15 دی 1391
نویسنده : اکبر خلفاء


بزرگترین نمایشگاه تیونینگ و تجهیزات جانبی اروپا که خبرنگاران از آن به عنوان نسخه اروپایی شده SEMA نیز یاد می کنند، همه سال در شهر Essen برگزار شده و امسال نیز در تاریخ یکم الی نهم دسامبر 2012 ( مطابق 11 الی 19 آذرماه 91 ) چهل و پنجمین دوره آن باشکوه هرچه تمام تر و با حضور بیش از 350 هزار بازدید کننده در کشور آلمان برپا شد. در اینجا نگاهی اجمالی به مهم ترین مدل های امسال خواهیم داشت . . .

Essen Motor Show 20127

TMG یا Toyota Motorsport GmbHسرانجام تصمیم به عرضه ی نسخه ی خیابانی گرفت تا با نام های بزرگی همچون M Power (تیونر تخصصی ب ام و) ،  AMG (تیونر تخصصی مرسدس بنز ) و RS (تیونر تخصص آئودی ) به رقابت بپردازد . آن ها اولین محصول خود در این زمینه را در اسن رونمایی کردند .  این محصول کانسپتی براساسلکسوس LS 460 و با نام TMG Sports 650 می باشد . TMG 650 همانطور که از نامش پیداست 650 اسب بخار قدرت دارد اما از دیگر ویژگی های این خودرو می توان به ظرفیت 5 لیتری موتور V8 ، همراهی جعبه دنده ی 8 سرعته با ظرفیت بالا در انتقال گشتاور ،  حداکثر سرعت 320 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد 3.9 ثانیه ای اشاره کرد . این لکسوس متحول شده حداکثر کارایی را در دور موتور 6500 دور در دقیقه ارائه می دهد و همچنین به حداکثر گشتاور 765 نیوتن متر در 5460 دور در دقیقه دست پیدا می کند . این خودروی سایز لیموزین پس از تغییرات به 2050 کیلوگرم رسیده است  برای مهار این لیموزین وحشی از کیت کربن – سرامیک برمبو بهره گرفته شده است .

TMG Sport 650 Concept

TMG Sport 650 Concept

TMG Sport 650 Concept

اما کمی آن طرف تر از TMG 650 شاهد تحول محصولات مسابقه ای TMG هستیم . آن ها با رونمایی از GT86 CS-V3 قابلیت های خود را در زمینه تبدیل یک خودروی خیابانی به یک ریسر نشان دادند . برای اینکه با این خودرو رانندگی در پیست و مسابقه دادن را تجربه کنید باید با احتساب مالیات بر ارزش افزوده مبلغ 45,815 یورو را بپردازید . این ریسر با کمک موتور 2 لیتری باکسر توانایی تولید 200 اسب بخار در 7000 دور در دقیقه و همچنین حداکثر گشتاور 205 نیوتن متر را داراست . برای انتقال بهتر حس رانندگی اسپرت در این خودرو از جعبه دنده 6 سرعته ی دستی بهره گرفته شده است . از دیگر تغییراتی که  برروی GT86 CS-V3 برای حضور در پیست اعمال شده می توان به کیت تعلیق موتور اسپرت اشاره کرد . برای بهبود سیستم ترمز این خودرو در سیستم خنک کاری و تهویه دیسک های جلو اصلاحاتی صورت گرفته است تا با همراهی پدهای مسابقه ای دیگر چیزی برای مهار این ریسر کم نباشد . GT86 CS-V3 مسیر مسابقه را با کفش های آلیاژی 17 اینچی که با لاستیک های مخصوص مسابقه پوشانده شده اند می پیماید .  در داخل کابین نیز تغییراتی متناسب با عملکرذ مسابقه ای خودرو صورت گرفته که می توان به به رول کیج ، صندلی های مسابقه ای ، کمربند شش نقطه ای ، سیستم آتش خاموش کن و فرمان مخصوص مسابقه اشاره کرد .

TMG GT86 CS-V3

TMG GT86 CS-V3

TMG GT86 CS-V3

SP81-R نام مدلی بود که تک آرت برپایه پورشه باکسترS (اتاق 981) و با رنگ مشکی و سبز به نمایشگاه آورده بود. در نمای ظاهری شاید اسپویلر جلو و همچنین ثابت عقب به همراه رینگ های LSC-Forged که سایزشان مابین 20 یا 21 اینچ قابل انتخاب است، بیشترین جلوه را درمیا سایر تغییرات اعمالی داشته باشند. به گفته اسپیدآرت این پکیج در سه مدل قابل سفارش است؛ اگر فقط سیستم اگزوز را تغییر دهید به قدرت و گشتاور تولیدی موتور هرکدام 20 واحد افزوده می شود، اگر برنامه ریزی ECU را تغییر دهید قدرت 35 اسب بخار و گشتاور 30 نیوتن متر بیشتر می شود و نهایتا اگر از پکیج توربو استفاده کنید قدرت موتور بیش از 80 اسب بخار بالا می رود.

SpeedArt SP-81R based on Porsche Boxster S

SpeedArt SP-81R based on Porsche Boxster S

SpeedArt SP-81R based on Porsche Boxster S

در غرفه ی تیونر آلمانی Prior Design ، شاهد 4 محصول جدید این شرکت بودیم . آن ها با تغییراتی که برروی ائودی R8 ، ب ام و سری 3 ، مرسدس بنز C کلاس و رنجروور  Evoque اعمال کرده بودند توانستند نگاه طرفداران پرشمار تیونینگ را به خود جلب بکنند . همه ی این چهار خودرو با کیت بدنه ی جدید و رینگ هایی با طراحی جدید پوشانده شده بودند .

این انگلیسی را ساخته اند تا با یک کیت پدنه نمایی پهن تر به آن بدهند . Prior Design نیز با تبعیت از این نسخه و با کمک گلگیرهای بزرگتر و گسترده ، رکاب های جانبی جدید و اسپویلر سقفی این رنجروور را به یک تانک تبدیل کرده است .

این کیت نصب شده شباهت زیادی به کیت سری سیاه C63 AMG دارد اما این آن نیست . به کمک این کیت به این اشتوتگارتی سپر جدید جلو و عقب ، رکاب های جانبی جدید ، گلگیرهای گسترده تر در جلو وعقب و همچنین یک هود جدید پوشانده شده است . علاوه براین موارد در این مدل هم به کمک سیستم تعلیق KW ارتفاع سواری کاهش پیدا کرده است .

ب ام و F30 سری 3 با لباس جدید خود چهره ای خشن تر پیدا کرده بود . کیت بدنه ی PD M1 که برروی این مدل نصب شده بود برای سری های قبلی سری 3 نیز قابل سفارش است . سپر جدید در جلو و عقب ، رکاب های جانبی ، اسپویلر عقب و ارتفاع کمتر نسبت به سطح زمین به لطف  سیستم تعلیق KW از جمله تغییراتی است که این باواریایی به خود دیده است تا عملکردی فوق العاده در زمینه آیرودینامیک از خود نشان دهد

از تغییراتی که این آئودی به خود دیده است می توان به اضافه شدن صحن گسترده تر و اسپویلر یکپارچه ، ورودی هوای یکپارچه و مجموعه ی جدیدی از mudguards به سپر جلو ، استفاده از روکش کربنی برای ورودی های هوا در کناره ها ، اسپویلر بزرگ و سپر با طراحی جدید در عقب ، آرک های بزرگتر چرخ های عقب و ورودی هوای سقفی از جنس کربن اشاره کرد .

تک آرت را بکشید دست از پورشه برنمی دارد چون تمام دوران حیات خود را مدیون همین موجود آلمانی است! این بار آنها به سراغ پورشه 911 کانورتیبل (اتاق 991) رفته اند که جزئیاتش بسیار شبیه مدل کوپه آن شده؛ اسپویلر زیر سپر جلو، اسپویلر ثابت عقب به همراه باله سه تکه ای که درمیان آن چراغ سوم ترمز تعبیه شده، رینگ های 21 اینچی پنج شاخه ای و نهایتا استفاده از تریم فیبرکربنی برای کنسول و چرم های مشکی الکانترا مهم ترین ویژگی های پکیج تک آرت خواهند بود.

Porsche 991 Cabriolet by TechArt

Porsche 991 Cabriolet by TechArt

Porsche 991 Cabriolet by TechArt

دومین محصول تک آرت پورشه باکسترS بود که سپر جلویی آن به اسپویلر و پره های جداکننده ورودی هوا مجهز شده، در نمای جانبی رینگ های معروف 21 اینچی فرمولا بکار رفته و در عقب نیز سراگزوزهای پولیش شده فولادی ضدزنگ به همراه دیفیوزر و اسپویلر جدید خودنمایی می کنند. تک آرت همچنین ارتفاع تعلیق این اسپرت کانورتیبل را در جلو 30 و در عقب 20 میلیمتر کاهش داده است.

Porsche 918 Boxster S by TechArt

Porsche 918 Boxster S by TechArt

Porsche 918 Boxster S by TechArt

اسن 2012 نخستین جایی بود که MTM آلمان از جدیدترین پکیج خود برای نسخه های V10 آئودی R8 رونمایی می کرد. برای شروع MTM از رینگ های 20 اینچی Bimoto استفاده کرده که در جلو با تایرهای 245/30ZR20 و در عقب نیز با 315/25ZR20 میشلین از مدل Pilot Sport Cup پوشانده شده اند. سپس دیسک ترمز عقب بدون تغییر مانده اما در قسمت جلو قطر آنها به 380 میلیمتر رسیده است. برای سیستم تعلیق MTM از کمک ها و همچنین سیستم تنظیم ارتفاع KW از مدل Variant 3 بهره گرفته که می توانند ارتفاع خودرو را حداکثر 60 میلیمتر تغییر دهند؛ البته خود تیونر نیز 20 میلیمتر از ارتفاع استاندارد خودرو کاسته است. استفاده از صندلی های فیبرکربنی ریکاردو نیز به تنهایی 40 کیلوگرم از وزن خالص R8 کاسته اند.

در قسمت فنی MTM توانسته قدرت موتور 5.2 لیتری R8 را از 520 به 606 اسب بخار در 8,000rpm برساند، گشتاور تولیدی آن نیز با 30 واحد افزایش به مرز 560 نیوتن متر در 6,500rpm رسیده تا در نهایت شتاب صفرتاصد این سوپراسپرت کوپه از 3.9 به 3.5 ثانیه کاهش یابد که برای مدل اسپایدر آن نیز از 4.1 به 3.7 ثانیه محدود شده؛ حداکثر سرعت خودرو نیز در هر دو مدل با 10 واحد افزایش به بیش از 322 کیلومتر برساعت می رسد.

MTM Audi R8 V10 Coupe

MTM Audi R8 V10 Coupe

MTM Audi R8 V10 Coupe

نخستین محصول لورینسر که برای CLS شوتینگ بریک آماده شده مانند مابقی تیون ها از یک کیت بدنه کامل از سپرهای جلو و عقب گرفته تا رکاب ها و اسپویلر سقفی و کیت اگزوز فولادی ضدزنگ برای این مرسدس؛ همچنین در یک طرف خودرو رینگ های 20 اینچی مشکی براق بکار رفته بود اما در طرف دیگر رینگ های 21 اینچی پولیش شده آلومینیومی خودنمایی می کردند.

Lorinser CLS Shooting Brake

Lorinser CLS Shooting Brake

Lorinser CLS Shooting Brake

دومین پکیج لورینسر برای شاسی بلندهای سری ML مرسدس بنز آماده شده که با سپرهای و رکاب های جدید، بدنه خودرو حدود 30 میلیمتر عریض تر از مدل های استاندارد است. لوریسنر سفارش این پکیج را برای انواع مدل های ML شامل نسخه های 3.5 و 4.6 و 5.5 لیتری را امکان پذیر کرده است.

Lorinser ML class

Lorinser ML class

Lorinser ML class

جذاب ترین محصول لورینسر برپایه SL500 کانورتیبل ساخته شده؛ خودرویی که قدرتش به 530 اسب در 5,600rpm و گشتاور بیش از 800 نیوتن متر در فاصله دورهای 1,700 تا 3,800rpm می رسد. این خودرو شاید بهترین محصول لوریسنر برای آنهایی باشد که سرعت محدود شده 250 کیلومتر برساعتی این خودرو را نمی پسندند چرا که صفحه کیلومتر خودرو این بار تا 320 کیلومتر برساعت درجه بندی شده! جلوپنجره ای جدید به همراه سپرهای عریض جلو/عقب مهم ترین وجه تمایز این نسخه با مدل های استاندردش خواهد بود.

Lorinser SL500

Lorinser SL500

Lorinser SL500

یک نگاهی گذری به این پورشه ی 911 خوش آب و رنگ بیاندازید . مطمئنا اولین نقطه ای که نگاه شما را به خودش جلب می کند رینگ های 20 اینچی آن است . به دلیل استفاده از همین رینگ های زیبا بود که این پورشه ی در غرفه  Oxigin به نمایش درآمد .

Porsche 911 by Oxigin Wheels

Porsche 911 by Oxigin Wheels

Porsche 911 by Oxigin Wheels

به سراغ یک تیونر آلمانی دیگر می رویم تیونری که به اعمال تغییرات برروی سه محصول پرطرفدار M Power پا به نمایشگاه اسن گذاشته بود . Manhart Racing MH5 S Biturbo خودرویی است بر اساس ب ام و F10M M5 که با کیت آیرودینامیکی ساخته شده از فیبرکربن ، رینگ های ADV.1 و اصلاحات در پیشرانه و بهره گیری از سیستم تعلیق KW پا به نمایشگاه اسن 2012 گذاشته بود . کیت آیرودینامیکی نصب شده شامل اسپویلر جلو ، دیفیوزر و اسپویلر عقب و هود جدید از جنس فیبر کربن مجهز به سیستم ورودی هوای یکپارچه GTR می باشد . پس از دستکاری های موتور ، این خودرو به حداکثر قدرت 646 اسب بخار و حداکثر گشتاور 773 نیوتن متر و همچنین حداکثر سرعت 326 کیلومتر در ساعت دست پیدا کرده است .

Manhart Racing MH5 S Biturbo

Manhart Racing MH5 S Biturbo

Manhart Racing MH5 S Biturbo

یک X6 به سبک خودروهای ارتش آمریکا اما توسط یک شرکت آلمانی که برای اولین بار در نمایشگاه اسن رونمایی شد . شرکت مانهارت از Wuppertal به کمک لاستیک های آفرود و طرح متفاوت به  X6 M نمایی پرابهت تر بخشیده است .دیگر مورد اضافه شده به هیولای باواریا روکش کربنی موتور می باشد اما از جزئیات و قابلیت های خود موتور اطلاعاتی در دسترس نیست .

Manhart Racing MHX6 Dirt Edition

Manhart Racing MHX6 Dirt Edition

Manhart Racing MHX6 Dirt Edition

MH3 V8 R Biturbo به لطف تغییرات در پیشرانه قوی ترین خودروی کانورتیبل در کلاس خودش است . این محصول ب ام و  با پوششی از فیبر کربن به کمک موتور 4.4 لیتری V8 که مجهز به توربوی دوقلو می باشد قادر است به حداکثر قدرت 655 اسب بخار و حداکثر گشتاور 975 نیوتن متر دست پیدا کند . با کمک این پیشرانه و حذف محدود کننده ها MH3 V8 R Biturbo  توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 320 کیلومتر در ساعن را داراست . از دیگر موارد مهم اضافه شده به این محصول می توان به سیستم اگزوز  Akrapovic Evolution مجهز به سیستم مبدل کاتالیزور و 4 خروجی دایره ای و سیستم تعلیق قابل تنظیم MHR اشاره کرد

Manhart Racing MH3 V8R Biturbo

Manhart Racing MH3 V8R Biturbo

Manhart Racing MH3 V8R Biturbo

گایگر آلمانی به سراغ خودروهای آمریکایی رفته بود . یکی از محصولات آن ها تبدیل دوج چارجر  SRT8 به یک ماشین پلیس بود . این محصول با الگوبرداری از ماشین پلیس های بازی محبوب Need for Speed: Most Wanted به این شکل در آمده است و می خواهد با رینگ های 22 اینچی سیاه مات جدیدش به تعقیب خلافکاران بپردازد . موتور V8 این خودرو به قدرت 638 اسب بخار و گشتاور 820 نیوتن متر دست پیدا کرده است که این افزایش کارایی به لطف استفاده از کمپرسور و ارتقا ECU حاصل شده است .

Dodge Charger SRT8 Police Edition by Geiger

Dodge Charger SRT8 Police Edition by Geiger

Dodge Charger SRT8 Police Edition by Geiger

گایگر همچنین با ارائه ی دومین  پکیج تیونیگش  برای شورولت کوروت ZR1 نشان داد که تیونری متبهر در زمینه ی خودروهای آمریکایی است . مهندسین این شرکت با استفاده از یک اینترکولر بزرگتر و یک سیستم اگزوز جدید قدرت 730 اسب بخار ، گشتاور 950 نیوتن متر و حداکثر سرعت 355 کیلومتر در ساعت را برای این خودرو به ارمغان آوردند .

Chevrolet Corvette ZR1 by Geiger

Chevrolet Corvette ZR1 by Geiger

Chevrolet Corvette ZR1 by Geiger

برابوس B50 سوپراسپرتی است که پیشرانه 4.7 لیتری هشت سیلندر آن 85 اسب بیشتر از نسخه های استاندارد دارد یعنی 520 اسب بخار قدرت به همراه 820 نیوتن متر گشتاور که موجب شده در کمتر از 4.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد. اگر علاقه ای به سرعت محدود شده 250 ندارید برابوس برای شما دو محدوده جدید شامل 275 و 300 کیلومتر برساعتی نیز برای شما تدارک دیده! رینگ های 20 اینچی Monoblock و کمک های جدید Bilstein و همچنین کاهش 25 میلیمتری ارتفاع تعلیق مهم ترین مشخصه های این پکیج است که فعلا برای نسخه های SL350 آماده شده.

Brabus SL-Class B50

Brabus SL-Class B50

Brabus SL-Class B50

برابوس وایدستر که برپایه بنز G63 AMG ساخته شده، مجهز به موتوری 5.5 لیتری با توربوهای دوگانه است که 620 اسب بخار قدرت و 820 نیوتن متر گشتاور دارد. استفاده از رینگ های عظیم 23 اینچی، نصب سیستم Ride Control اختصاصی AMG، خروجی های کناری اگزوز و LEDهای قرارگرفته در زیر سپر شاید مهم ترین ویژگی های جالب توجه این شاسی بلند پیر باشند.

Brabus G 63 AMG Widestar

Brabus G 63 AMG Widestar

Brabus G 63 AMG Widestar

سومین محصول برابوس پکیجی برای نسخه های دیزلی CLS شوتینگ بریک بود که با قدرت 313 اسب بخار می توانست در 5.9 ثانیه به سرعت 100 و نایتا نیز به سرعت محدود شده 250 کیلومتر برساعت دست یابد. با حدود 89,000 دلار شما می توانید علاوه بر کیت بدنه و موتور، رینگ های جدید 19 اینچی مونوبلاک F اختصاصی برابوس را نیز سفارش دهید و با پرداخت مبلغ اضافی در حدود 9,000 دلار برابوس تریم داخلی کابین را نیز برای شما تغییر خواهد داد.

Brabus CLS 350 CDI Power Diesel Shooting Brake

Brabus CLS 350 CDI Power Diesel Shooting Brake

Brabus CLS 350 CDI Power Diesel Shooting Brake

ای سی شنیتزر برای نخستین بار پکیج تقویتی خود را برای مدل M135i در اسن 2012 رونمایی کرد. آنها جدا از تغییر کامل سپر جلو/عقب، استفاده از سراگزوزهای Racing، رینگ های Type VIII در سه سایز 18 و 19 و 20 اینچ، تعبیه اسپویلر انتهای سقف، روکش آلومینیومی برای اهرم دنده و سیستم i-Drive، قدرت پیشرانه شش سیلندر این هاچ بک را نیز از 320 به حدود 360 اسب بخار افزایش داده اند.

BMW M135i by AC Schnitzer

BMW M135i by AC Schnitzer

BMW M135i by AC Schnitzer



دسته : | بازدید ها : بار

نام شما: Do you get taller when you stretch?
سایت شما: http://all4mob.mihanblog.com/post/355
در تاریخ : شنبه 1 مهر 1396 09:05 ق.ظ

Remarkable things here. I'm very glad to look your post.
Thanks a lot and I'm taking a look forward to contact you.
Will you kindly drop me a mail?

نام شما: Can you grow taller with exercise?
سایت شما: http://hollyragains.hatenablog.com/entry/2015/08/23/092320
در تاریخ : دوشنبه 30 مرداد 1396 12:26 ب.ظ

What's up everybody, here every person is sharing such knowledge, thus it's nice to
read this webpage, and I used to go to see this weblog everyday.

نام شما: https://teresiabraune.wordpress.com/category/heel-pain/
سایت شما: https://teresiabraune.wordpress.com/category/heel-pain/
در تاریخ : شنبه 21 مرداد 1396 03:35 ب.ظ

This article offers clear idea designed for the new users of blogging, that actually how to do running a blog.

نام شما: patiencedallen.weebly.com
سایت شما: http://patiencedallen.weebly.com/blog/recovery-from-hammer-toe-correction-surgery
در تاریخ : یکشنبه 15 مرداد 1396 03:40 ب.ظ

Excellent post. I was checking constantly this blog and I
am impressed! Extremely helpful info specifically the last part :) I care for such information much.
I was seeking this particular information for a long time.
Thank you and good luck.

نام شما: Can Pilates make you look taller?
سایت شما: http://timikadrzewicki.hatenablog.com/entries/2015/08/18
در تاریخ : جمعه 6 مرداد 1396 07:22 ق.ظ

It's perfect time to make some plans for the future and it is time to be
happy. I've read this post and if I could I want to suggest you some interesting
things or advice. Perhaps you could write next articles referring to this article.
I wish to read more things about it!

نام شما: http://bronelimemcie.mihanblog.com
سایت شما: http://bronelimemcie.mihanblog.com/post/64
در تاریخ : شنبه 10 تیر 1396 05:03 ق.ظ

I will right away grab your rss feed as I can not find your email subscription hyperlink
or e-newsletter service. Do you've any? Please permit
me recognize so that I may just subscribe. Thanks.

نام شما: raymond3moss7.jimdo.com
سایت شما: http://raymond3moss7.jimdo.com/2015/06/24/hammer-toe-pain-ball-foot
در تاریخ : یکشنبه 21 خرداد 1396 06:00 ق.ظ

Thanks for your personal marvelous posting! I definitely
enjoyed reading it, you may be a great author. I will make sure to bookmark your blog and will eventually come back in the foreseeable future.

I want to encourage continue your great job, have
a nice morning!

نام شما: http://laurindaangle.hatenablog.com
سایت شما: http://laurindaangle.hatenablog.com/entry/2015/08/14/230841
در تاریخ : چهارشنبه 3 خرداد 1396 06:21 ق.ظ

It is actually a nice and useful piece of information. I am satisfied that you simply shared this useful information with us.
Please stay us up to date like this. Thank you for sharing.

نام شما: http://zonamiao.jimdo.com/
سایت شما: http://zonamiao.jimdo.com
در تاریخ : جمعه 22 اردیبهشت 1396 12:02 ق.ظ

Great blog here! Also your site loads up fast! What
web host are you using? Can I get your affiliate link to your host?
I wish my web site loaded up as fast as yours lol

نام شما: manicure
سایت شما: http://hamdmohammad.mihanblog.com/post/2
در تاریخ : جمعه 8 اردیبهشت 1396 09:52 ق.ظ

Hi there, I found your web site by means of Google whilst looking
for a similar topic, your web site got here up, it looks good.

I have bookmarked it in my google bookmarks.

Hello there, just turned into alert to your weblog
through Google, and located that it is truly informative.
I am gonna be careful for brussels. I will appreciate when you proceed this in future.
Numerous people will probably be benefited out of your writing.
Cheers!

نام شما: manicure
سایت شما: http://everything-hp.mihanblog.com/post/63
در تاریخ : یکشنبه 3 اردیبهشت 1396 07:58 ب.ظ

You're so interesting! I do not believe I've truly read a single thing like that before.

So great to discover somebody with some unique thoughts on this
subject. Really.. thanks for starting this up.
This site is one thing that is required on the web, someone
with a little originality!

نام شما: BHW
سایت شما: http://monomono.mihanblog.com/post/76
در تاریخ : یکشنبه 27 فروردین 1396 12:03 ق.ظ

I am curious to find out what blog system you have been using?
I'm having some small security issues with my latest site and I would like to find something more safeguarded.
Do you have any recommendations?

نام شما: BHW
سایت شما: http://forum88.website/member.php?action=profile&uid=6343
در تاریخ : چهارشنبه 16 فروردین 1396 02:06 ب.ظ

I believe this is among the such a lot vital information for me.

And i am happy studying your article. However wanna observation on few
normal issues, The website style is ideal, the articles is
truly excellent : D. Just right activity, cheers

نام شما: manicure
سایت شما: http://turkash.mihanblog.com/post/19
در تاریخ : چهارشنبه 16 فروردین 1396 08:12 ق.ظ

My brother recommended I might like this blog. He was totally right.
This post truly made my day. You cann't imagine simply how much time
I had spent for this info! Thanks!

نام شما: manicure
سایت شما: http://www.houles.biz/__media__/js/netsoltrademark.php?d=sweetasmoiok.com
در تاریخ : سه شنبه 15 فروردین 1396 09:58 ق.ظ

Whoa! This blog looks just like my old one! It's on a completely different
subject but it has pretty much the same layout and design. Wonderful choice of colors!

نام شما: حمید رضا
سایت شما: http://persian-nod.ir
در تاریخ : جمعه 15 دی 1391 04:20 ب.ظ

pسلام.
از بازدیدکنندگان وبلاگ خود کسب درآمد کنید!
http://irpopup.ir

با عضویت در سایت بالا و قرار دادن کد داخل حسابتون در وبلاگتون ، در ازای باز شدن هر پاپ آپ ، 2 تومن دریافت کنید!
اطلاعات بیشتر داخلی سایت
سوالی داشتید با ایمیلم تماس بگیرید

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر